Kuba Przygoński odkrywa podwójne oblicze Toyoty Corolli TS kombi GR Sport

Toyoty w wersjach GR Sport to połączenie codziennej użyteczności z dynamicznym charakterem rodem z Toyota Gazoo Racing. Możliwości Corolli TS kombi GR Sport przetestował Kuba Przygoński, jeden z najbardziej wszechstronnych kierowców na świecie i czwarty zawodnik ostatniego Rajdu Dakar.

Toyota Corolla to ulubione auto Polaków. Od stycznia do maja kupiono 10 483 egzemplarzy tego modelu, co czyni go nie tylko liderem swojego segmentu, ale i całego rynku. Samochód oferowany jest w trzech wersjach nadwoziowych, a także z dwoma rodzajami napędu – konwencjonalnym oraz hybrydowym. I to właśnie wersje hybrydowe cieszą się szczególną popularnością – w ciągu pierwszych pięciu miesięcy tego roku z salonów wyjechało 7 295 takich Corolli. W czym tkwi rynkowy sukces tego auta? “To bardzo dobry samochód, który do tego świetnie wygląda i ma rewelacyjną historię. Corolla jest z nami od lat, cały czas się zmienia, ale jedno jest stałe – auto słynie z niezawodności i każda kolejna generacja to potwierdza” – uważa Przygoński.

Corolla w duchu Gazoo Racing

Czwarty zawodnik ostatniego Rajdu Dakar, w którym wystartował po raz pierwszy Toyotą Hilux, w ostatnim czasie testował Corollę TS kombi w wersji GR Sport, czyli takiej, która dodaje autu sportowych akcentów zgodnych z duchem Toyota Gazoo Racing, czyli motorsportowego oddziału japońskiego koncernu. “Samochód ma bardzo atrakcyjne, dwukolorowe malowanie. W aucie, które testowałem czarny dach połączono z szarym lakierem reszty nadwozia i przyciemnianymi tylnymi szybami podkreślał idealnie sportową linię. To najpiękniejsze kombi na rynku” – mówi Przygoński.

Dwukolorowe malowanie nadwozia to znak charakterystyczny wszystkich aut z rodziny GR Sport. W przypadku Corolli TS kombi czarny, metalizowany dach można połączyć aż z sześcioma kolorami karoserii od białego perłowego, przez krwistoczerwony po ciemny granat. Sportowe akcenty wersji GR Sport to też emblematy GR, przednie i tylne zderzaki o dynamicznej stylistyce oraz specjalne felgi aluminiowe 17 lub 18-calowe. “Felgi z oponami o niższym profilu nie tylko świetnie wyglądają, ale sprawiają też, że auto zachowuje się stabilnie przy bardziej sportowym stylu jazdy” – podkreśla Przygoński.

Sportowy klimat obecny jest też we wnętrzu. Deska rozdzielcza, kierownica i drążek automatycznej skrzyni biegów zostały wykończone czarno-czerwonymi przeszyciami, a do tego dochodzą fotele Sport. ”Fotele mają klimat sportowych „kubełków”. Ich atutem jest dobre trzymanie boczne, co jest ważne w trakcie szybko pokonywanych partii zakrętów, a przy tym są komfortowe, więc sprawdzą się też podczas dłuższych podróży” – mówi Przygoński.

Szybko, oszczędnie i rodzinnie

Corolla TS kombi GR Sport oferowana jest zarówno z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 122 KM, jak i dynamiczniejszym układem hybrydowym czwartej generacji z silnikiem 2.0 i łącznej mocy 184 KM. Przygoński miał do dyspozycji właśnie ten mocniejszy wariant z silnikiem z linii Dynamic Force. “Auto naprawdę fajnie jedzie. Stały moment obrotowy silnika elektrycznego pozwala błyskawicznie ruszyć spod świateł, a przy tym auto jest bardzo oszczędne. Przy normalnej jeździe udało mi się uzyskać średnią 5,5 l na 100 km, co uważam za bardzo dobry wynik jak na rodzinne auto o takich gabarytach. A to oznacza, że tak naprawdę mamy dwa samochody w jednym – dynamiczne i ekonomiczne” – powiedział utytułowany kierowca rajdowy i drifter.

Dodatkowo, auto w wersji GR Sport może być wzbogacone o system adaptacyjnej modulacji charakterystyki zawieszenia (AVS), który steruje siłą tłumienia przy wszystkich czterech kołach. Co to oznacza? Z jednej strony mamy większy komfort podróżowania oraz lepsze właściwości jezdne, bo układ kierowniczy pracuje precyzyjniej, a nadwozie auta się mniej wychyla.

Dynamiczny charakter auta to nie tylko jego właściwości jezdne, ale też możliwość wszechstronnego wykorzystania wnętrza podczas bliższych i dalszych podróży. Corolla TS kombi w wersji z silnikiem 2.0 ma 581 litrów pojemności bagażnika. “Bardzo lubię ten typ nadwozia, bo można zapakować na wyjazd bardzo wiele rzeczy. Bagażnik jest naprawdę pojemny” – stwierdził Przygoński, który na zawody zawsze zabiera ze sobą przynajmniej kilka sportowych toreb.

Dodaj komentarz

zobacz również

Jak przebiega proces naprawy pojazdu HDS w specjalistycznym serwisie?

Naprawa pojazdów wyposażonych w hydrauliczny dźwig samochodowy (HDS) wymaga specjalistycznego podejścia i wiedzy technicznej. Proces ten różni się od standardowej…

Dlaczego warto zwracać uwagę na cenę ubezpieczenia OC?

Współczesny rynek ubezpieczeń oferuje szeroką gamę polis OC, które są niezbędne dla każdego posiadacza pojazdu mechanicznego. Wybór odpowiedniej oferty może…

Jakie usługi oferowane są przy użyciu podnośników i HDSów?

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym i budowlanym, usługi związane z podnośnikami i dźwigami (HDS) odgrywają kluczową rolę w efektywnym wykonywaniu…

W jakich elementach pojazdu stosuje się smar?

Smarowanie jest niezbędnym procesem w utrzymaniu i konserwacji pojazdów, odgrywającym kluczową rolę w zapewnianiu ich prawidłowego działania i długowieczności. Smar,…