Kolejny rok z rzędu z rekordową dynamiką finansowania eko-pojazdów

Kolejne miesiące tego roku to dynamiczny 2-cyfrowy wzrost inwestycji w pojazdy ekologiczne – elektryki i hybrydy. Jak wskazują najnowsze analizy Santander Leasing tylko od stycznia do końca maja br. Spółka sfinansowała eko-pojazdy o łącznej wartości 100 mln zł, co daje imponującą dynamikę 68 proc. r/r. Do końca br. trend wzrostowy przekraczający 100 proc. w polskiej elektromobilności utrzyma się.

– Finansowanie aut niskoemisyjnych to od lat jeden z naszych priorytetów. Dzisiaj śmiało można stwierdzić, że nie tylko dopłaty bezpośrednie ale również oferowanie przedsiębiorcom możliwości skorzystania z atrakcyjnego finansowania są czynnikami sprzyjającymi, wyjątkowej jak na wskaźniki gospodarcze, dynamice inwestycji w tym segmencie. Dla przypomnienia wartość leasingu samochodów elektrycznych i hybryd w Spółce wzrosła w całym 2020 r. o prawie 20 proc. rok do roku. W 2019 r. wartość ta wynosiła nieco ponad 137 mln zł, w ubiegłym – już prawie 164 mln zł. Obecny rok i zarejestrowane przez nas wyniki wskazują na kolejny rekord w tym sektorze – mówi Mariusz Włodarczyk, dyrektor zarządzający w Santander Leasing. – Warto nadmienić, że nowych bodźców do zakupu samochodów elektrycznych spodziewa się nie tylko branża motoryzacyjna, a również klienci. Na pewno istotnym impulsem, który może wpłynąć pozytywnie na rejestrowane wzrosty inwestycji w tym zakresie jest zapowiadany w okolicy połowy br. przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska start programu Mój elektryk czy obniżenie do 2026 r. limitów kosztów amortyzacji samochodów z napędem alternatywnym – dodaje.

Oferta na rynku w segmencie finansowania pojazdów hybrydowych i elektrycznych stale się rozwija, a co najważniejsze świadomość rozwiązań w tym zakresie zarówno klientów indywidualnych, jak i firm rośnie bardzo dynamicznie. Santander Leasing w dalszym ciągu wspiera firmy w tym zakresie stąd do końca 2021 r. przedłużona została oferta na finansowanie samochodów elektrycznych i hybrydowych. Przedsiębiorcy zainteresowani zakupem auta osobowego i dostawczego do 3,5 t. elektrycznego lub hybrydowego mogą skorzystać z oferty leasingu kolejno 100 i 102 proc. W przypadku inwestycji w pojazd elektryczny oznacza to dla firmy brak kosztów odsetkowych nawet przez okres 36 miesięcy.

Dane makro również w trendzie

Jak wynika z „Licznika Elektromobilności” autorstwa PZPM i PSPA do końca marca br., w Polsce było zarejestrowanych łącznie 22 291 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Przez pierwsze trzy miesiące ich liczba zwiększyła się o 3 555 sztuk, tj. o 107 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Jak wskazuje wspomniany raport wraz ze wzrostem liczby pojazdów z napędem elektrycznym, rozwija się również infrastruktura ładowania. Pod koniec marca w Polsce funkcjonowało 1 425 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 780 punktów). 33 proc. z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67 proc. – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. Podobnie jak w lutym, w marcu uruchomiono 15 nowych, ogólnodostępnych stacji ładowania (33 punkty).

– Wyniki rynkowe potwierdzają, że Polacy są coraz bardziej zainteresowani elektromobilnością. Przez pierwsze 4 miesiące tego roku zarejestrowano o ponad 1 000 więcej osobowych EV niż w całym 2019 r. Ponadto, liczba samochodów z napędem elektrycznym sprzedanych od stycznia do kwietnia okazała się być wyższa niż rejestracje odnotowane w ciągu pierwszych 8 miesięcy roku 2020, który jak do tej pory był rekordowy pod tym względem. Mimo to liczby bezwzględne nadal są zbyt niskie, żebyśmy mieli szansę dogonić europejskich liderów zrównoważonego transportu. Dość powiedzieć, że np. we Francji w samym tylko kwietniu zarejestrowano ok. 22 tys. BEV i PHEV – to zbliżona liczba do całego parku samochodów z napędem elektrycznym w Polsce – wskazuje Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.

Dodaj komentarz

zobacz również

10 ciekawych faktów o rynku forex

Rynek Forex jest jednym z tych miejsc, w których ciśnienie związane z robieniem pieniędzy jest odczuwane najbardziej na świecie. Jednocześnie…

Zdjęcia kosmetyków – jak wpływają na decyzje zakupowe?

Każdy z nas na co dzień używa przynajmniej kilku produktów, które pozwalają nam zadbać o siebie oraz poczuć się pewnie…

Jakie ścianki reklamowe wybrać dla firmy?

Powrót długo oczekiwanej możliwości spotkań z partnerami biznesowymi i klientami można wykorzystać jako motywację do przeglądu posiadanych narzędzi reklamowych. Popularnymi…

Dwa Hity Handlu 2021 w ofercie SM Mlekpol

Już po raz 20. detaliści wskazali najlepiej sprzedające się produkty. Aż dwa wyróżnienia, przyznawane przez miesięcznik Handel, trafiły do Spółdzielni…