Zwrot ze sklepu internetowego – szybki sposób, jak tego dokonać
W ostatnich czasach handel w internecie znacząco zyskał na popularności. Coraz więcej osób zarówno kupuje, jak i sprzedaje w sieci. Zakupy online są wygodne i szybkie, ale jednocześnie niosą ze sobą pewny dyskomfort. Wynika on z braku możliwości fizycznego zobaczenia, dotknięcia czy przymierzenia kupowanej rzeczy. Czasami może więc dojść do sytuacji, w której dostarczone przedmioty nie spełniają oczekiwań konsumenta lub odbiegają od specyfikacji przedstawionej w ofercie sprzedawcy. Nie należy jednak zbytnio się stresować nietrafionym zakupem internetowym, ponieważ każdemu konsumentowi korzystającemu z usług e-commerce przysługuje prawo zwrotu. Poznaj warunki odstąpienia od umowy zakupu online i dowiedz się, ile czasu na zwrot zakupu przez internet przysługuje każdemu klientowi.
Warunki zwrotu towaru w sklepie internetowym
Zwrot towaru w sklepie internetowym to norma regulowana przez ustawę o prawach konsumenta. Zgodnie z prawnymi ustaleniami, każdy konsument zawierający umowę na odległość, czyli drogą elektroniczną, może odstąpić od zobowiązania bez podania przyczyny. Zapis ten odnosi się zarówno do umów dotyczących świadczenia usług, jak i transakcji czysto towarowych, z którymi stykasz się w sklepie internetowym. Oznacza to, że zwracając zakupione przedmioty, nie musisz podawać wytłumaczenia dla swojej decyzji. Musisz jednak dostosować się do kilku innych wymagań. Warunkiem pozytywnego rozpatrzenia zwrotu jest oddanie produktów z oryginalnym metkowaniem i w nienaruszonym stanie. Jeśli zwracany towar będzie uszkodzony, sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia go i oddania środków za transakcję.
Ile czasu na zwrot zakupu przez internet?
Zgodnie z przepisami prawnymi klientowi przysługuje 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez internet. Oznacza to, że w ciągu 2 tygodni od otrzymania produktów, które chcesz zwrócić, musisz poinformować sprzedawcę o woli oddania towaru. Po wykonaniu tego kroku zyskasz kolejne 14 dni na samo odesłanie zamówienia. Ile czasu ma sprzedawca na oddanie pieniędzy za odesłany towar? Właściciela sklepu internetowego również obowiązuje termin 14 dni, które liczone są od momentu otrzymania oświadczenia informującego o odstąpieniu od umowy.
Jak zwrócić towar zakupiony w sklepie internetowym?
Proces zwrotu towaru w sklepie internetowym powinien być określony w regulaminie każdej firmy. Na stronie przedsiębiorstwa musi znajdować się spis zasad nazywany polityką zwrotów. To właśnie z tym dokumentem należy zapoznać się w przypadku chęci odesłania towaru. W firmowej polityce zwrotów znajdziesz szczegółowe informacje dotyczące całego procesu związanego z odsyłaniem produktów. W regulaminie zamieszczone będą również dodatkowe zasady danego sklepu (np. wydłużony okres zwrotu lub jego darmowa wysyłka).
Cały proces oddania towaru należy rozpocząć od wypełnienia formularza zwrotu (internetowego lub tradycyjnego). Gotowy dokument trzeba załączyć do paczki i całość wysłać na adres sprzedawcy. Wysyłkę zazwyczaj przeprowadza się samodzielnie, ale niektóre sklepy współpracują z firmami kurierskimi i oferują odbiór zwrotów spod wskazanego przez klienta adresu. Dzięki temu konsument nie musi udawać się na pocztę lub do innego punktu kurierskiego, aby nadać paczkę własnoręcznie.