Profesjonalna sesja wizerunkowa – dlaczego to najlepsza inwestycja

Profesjonalna sesja wizerunkowa pomoże zarówno początkującym, jak i doświadczonym przedsiębiorcom. Dzięki niej możemy zbudować w sieci wizerunek eksperta w swojej branży. Ważne jest, żeby wykonanie tego typu zdjęć zlecić najlepszym fotografom, którzy mają doświadczenie w pracy z klientami z różnych branż. Co jeszcze warto wiedzieć o sesjach wizerunkowych? Jak przygotować się do tego typu zdjęć?

Zdjęcie: Milena Inglot, fotograf Krzysztof-Zaleski

Sesja wizerunkowa – jakie korzyści możemy dzięki niej uzyskać?

Współcześnie wiele firm prowadzi swoją działalność w sieci. Praktycznie każde szanujące się przedsiębiorstwo posiada własną stronę internetową. W tej chwili sama obecność w internecie nie wystarczy, żeby wyróżnić się spośród innych firm o podobnym profilu. Jeżeli chcemy zacząć zarabiać, powinniśmy dać się poznać (od jak najlepszej strony) potencjalnym klientom. Pomoże nam w tym sesja wizerunkowa. W przypadku, gdy z naszych produktów i usług korzystają osoby na całym świecie, możemy dać się im bliżej poznać poprzez zamieszczenie na stronie internetowej swoich profesjonalnych zdjęć.

Sesja wizerunkowa – czym różni się od zwykłej sesji zdjęciowej?

Sesja wizerunkowa znacząco różni się od zwykłej sesji zdjęciowej. Tym co ją wyróżnia jest cel – ma ona nie tyle oddać naszą powierzchowność, co pomóc nam w stworzeniu wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Na zdjęciu wizerunkowym mamy nie tyle wyglądać atrakcyjnie, co sprawiać wrażenie osoby, która wie wszystko o swojej branży i oferuje najwyższej jakości usługi.

Podczas sesji wizerunkowej fotograf musi zgrać ze sobą wiele elementów. Ważna jest nasza postawa, mimika twarzy, ubiór, dodatki, makijaż, fryzura, sceneria. Charakterystyczne dla sesji  wizerunkowej jest to, że w przypadku przedstawicieli różnych branż może ona wyglądać inaczej. Inne cechy zostaną uwydatnione, gdy klient pracuje jako reżyser dźwięku, inne, gdy zajmuje się sprzedażą ubezpieczeń.

Sesja wizerunkowa –  ile zapłacić fotografowi?

Osoby zastanawiające się nad wykonaniem sesji wizerunkowej często zastanawiają się ile zapłacić fotografowi. Jeżeli chodzi o zdjęcia wizerunkowe – stawki są różne. Zależą między innymi od miasta, gdzie znajduje się studio fotograficzne, doświadczenia i umiejętności fotografa, ilości fotografowanych osób, miejsca, gdzie odbywają się zdjęcia, dodatkowych usług (na przykład usług fryzjerów i wizażystów).

Pamiętajmy, że na sesji wizerunkowej nie powinno się oszczędzać. Wybierając fotografa w żadnym wypadku nie należy kierować się wyłącznie ceną. Pamiętajmy, że nie płacimy za zdjęcie, a za efekty, które dzięki niemu uzyskamy. Profesjonalna sesja wizerunkowa umożliwia nam stworzenie pożądanego wizerunku, dlatego jest znacznie droższa niż zwykła sesja zdjęciowa. Jednocześnie zdjęcia wizerunkowe mogą zarabiać na siebie jeszcze wiele lat po ich wykonaniu.

Należy unikać fotografów, którzy nie mają doświadczenia w sesjach wizerunkowych (koniecznie zapoznajmy się z portfolio osoby, która ma nas fotografować), gdyż nieodpowiednie zdjęcia mogą nam bardzo zaszkodzić.

Jak przygotować się do sesji wizerunkowej?

Szczegółowe przygotowania do sesji wizerunkowej omówimy podczas spotkania z fotografem. Liczmy się z tym, że będzie on zadawał nam dużo pytań – poznanie naszych oczekiwań jest konieczne do zrobienia dobrych zdjęć. Od fotografa dowiemy się jak pozować, a także jak ubrać się na sesję wizerunkową.

Jeżeli chodzi o ubiór, mamy dużą dowolność. Większość osób decydujących się na sesje wizerunkowe wybiera stroje biznesowe (dla mężczyzn jest to garnitur, w przypadku kobiet – garnitur lub elegancka sukienka), jeśli jednak uznamy, że konwencjonalny ubiór nie pasuje do naszej działalności – możemy z niego zrezygnować. Ważne jest natomiast, żeby nasze ubrania były starannie wyprasowane (na zdjęciach widoczne są nawet najmniejsze zagniecenia). Unikajmy również ubrań prześwitujących. Do zdjęć możemy pozować w okularach, jednak gdy nosimy soczewki kontaktowe – powinniśmy je zdjąć (soczewki sprawiają, że oczy fotografowanej osoby wyglądają nienaturalnie).

Dodaj komentarz

zobacz również

Księgowość w branży medycznej – jak zarządzać płatnościami od pacjentów?

Księgowość w branży medycznej jest obszarem wymagającym szczególnej precyzji i odpowiedzialności, zwłaszcza w kontekście zarządzania płatnościami od pacjentów. W miarę…

Jak poprawić efektywność w zarządzaniu projektami informatycznymi?

Zarządzanie projektami informatycznymi jest jednym z kluczowych elementów współczesnego biznesu. W dobie szybkiego rozwoju technologii i rosnących wymagań rynku, efektywność…

Jakie usługi kadrowe są najczęściej poszukiwane przez firmy?

Firmy poszukują kompleksowych usług kadrowych, które obejmują cały zakres zarządzania zasobami ludzkimi. Najczęściej poszukiwane są takie usługi, jak rekrutacja i…

Szkolenia dla kadry HR – dlaczego warto je przeprowadzać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, rola działów zasobów ludzkich (HR) jest bardziej kluczowa niż kiedykolwiek. Efektywne zarządzanie zasobami…